Одним із пріоритетних напрямів удосконалення професійної діяльності вчителів НУШ є розвиток у них цифрової компетентності, високий рівень сформованості яко є запорукою ефективного використання цифрових технологій в освітньому процесі початкової школи й одночасно необхідною передумовою для подальшого підвищення рівня професійної компетентності.
06 жовтня 2022 року кафедра теорії та методик початкової освіти (завідувач – професор Наталія Бахмат) та навчально-методичний відділ (керівник – доцент Наталія Гудима) Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка провели науково-практичний семінар «Професійний розвиток учителів початкових класів в умовах цифровізації освіти» на базі Дунаєвецького ліцею № 3 Дунаєвецької міської ради Хмельницької області.
Науково-практичний семінар організовано з метою забезпечення комунікації та взаємодії стейкхолдерів, науково-педагогічних працівників та педагогічних працівників.
Завідувач кафедри теорії та методик початкової освіти Наталія Бахмат висвітлила питання «Вчитель НУШ: актуалізація формування цифрової компетентності в умовах війни», розкрила актуальність готовності вчителів ЗЗСО до роботи в умовах НУШ під час війни та важливість використання у професійній діяльності цифрових технологій (технології створення цифрового наративу, Wiki-технології, мобільні технології, цифрові проєктні технології, хмарні технології, зокрема й G Suitе for Education тощо).
Кандидат філологічних наук, доцент кафедри теорії та методик початкової освіти, заступник декана педагогічного факультету з наукової роботи та міжнародних зв’язків Наталія Мєлєкєсцева розкрила проблему «Використання онлайн-дошок в освітньому процесі початкової школи», зокрема ознайомила з цифровими інструментами для організації взаємодії між учасниками освітнього процесу, а також віртуальними дошками для демонстрації та зберігання навчального матеріалу.
З доповіддю «Академічна доброчесність: виклики й орієнтири у Новій українській школі» виступила кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методик початкової освіти, керівник навчально-методичного відділу Наталія Гудима, яка окреслила академічну доброчесність як новий виклик у сучасному освітньому процесі початкової школи, ознайомила учасників семінару із нормативно-правовою базою з питань академічної доброчесності, довела, що учасники освітнього процесу повинні діяти згідно з морально-етичними принципами й ухвалювати відповідальні рішення, поважати гідність і права інших людей.
До обговорення долучились стейкхолдери Галина Давиденко, директорка КУ ДМР «Центр професійного розвитку педагогічних працівників», і Наталія Дармограй, координатор роботи фахових спільнот учителів біології, хімії, основ здоров’я, початкових класів, географії, мистецтва, фахівців корекційного та індивідуального навчання, інклюзивної освіти Комунальної установи Дунаєвецької міської ради «Центр професійного розвитку педагогічних працівників», та вчителі початкових класів.
Науково-практичний семінар викликав великий інтерес у вчителів початкових класів, забезпечуючи розширення наукового мислення та підвищення рівня фахових компетентностей педагогічних працівників.
З допису кафедри теорії та методик початкової освіти у Facebook
Про автора