Науково-навчальна лабораторія «Теоретико-методологічні засади дошкільної освіти»

Керівник: кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методик дошкільної освіти, Катерина Демчик

Склад лабораторії:

Галаманжук Л. Л., Бахмат Н.В., Бабюк Т. Й., Газіна І. О., Гордійчук М. С., Каньоса Н. Г., Ватаманюк Г. П., Демчик К. І., Пукас І. Л.

Напрями наукових досліджень учасників науково-дослідної лабораторії:

  • здійснення комплексних досліджень у галузі теорії та методики дошкільної освіти;
  • створення необхідної бази для наукових досліджень у галузі дошкільної освіти науково-педагогічними працівниками та здобувачами вищої освіти;
  • забезпечення навчально-методичної бази для здійснення науково-дослідної роботи здобувачами вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта під час виконання ними курсових та дипломних робіт;
  • створення банку результатів досліджень у галузі дошкільної освіти;
  • аналіз результатів емпіричних досліджень у галузі дошкільної освіти, контроль за результатами їх упроваджень з метою оцінки ефективності та перспектив практичного застосування в освітньо-виховному процесі закладів дошкільної освіти;
  • підготовка матеріалів наукових досліджень для опублікування;
  • апробація новітніх технологій під час проведення наукових семінарів, конференцій у галузі дошкільної освіти.

 Основні досягнення:

Захищені дисертації на здобуття наукового ступеня доктора наук:

  1. Галаманжук Л.Л. Теоретико-методичні засади превентивного розвитку рухової активності дітей дошкільного віку у процесі занять фізичною культурою. Науковий керівник – доктор наук з фізичного виховання та спорту, професор Єдинак Г.А.

Захищені дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата наук / доктора філософії:

  1. Ватаманюк Г.П. Формування комунікативних умінь старших дошкільників у процесі музично-ігрової діяльності. Науковий керівник – кандидат педагогічних наук, професор Печенюк М.А.
  2. Пукас І.Л. Професійно-педагогічний саморозвиток учителя у процесі співпраці школи з закладами педагогічної освіти. Науковий керівник – кандидат педагогічних наук, доцент Франчук Т.Й.

Монографії (одноосібні та участь у колективних монографіях):

  1. Бабюк Т.Й. Наступність у вихованні здорового способу життя старших дошкільників та молодших школярів : монографія. Кам’янець-Подільський : Зволейко Д.Г., 2014. 219 с.
  2. Галаманжук Л.Л. Превентивний розвиток рухової активності дітей дошкільного віку : монографія. Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори-2006», 2015. 500 с.
  3. Демчик К.І. Художнє виховання старших дошкільників засобами живопису: формування ціннісного ставлення : монографія. Кам’янець-Подільський : Друк-сервіс. 2017. 170 с.
  4. Педагогічний факультет : історія та сучасність : монографія / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка ; редкол.: Лабунець В.М. (голов. ред.), Бахмат Н.В. (заст. голов. ред.), Каньоса Н.Г. (відп. секр.), Гудима Н.В. (мовн. ред.). Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2018. 376 с.

 Навчальні та навчально-методичні посібники:

  1. Галаманжук Л. Л., Балацька Л. В., Єдинак Г. А. Організація і методика фізичної активності дітей дошкільного віку з формування рухового потенціалу: навч. посібник. Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня Рута», 2014. 160 с.
  2. Ватаманюк Г.П. Формування комунікативних умінь старших дошкільників у процесі музично-ігрової діяльності : практичний аспект : навчальний посібник. Кам’янець-Подільський : Друк-сервіс, 2014. 160 с.
  3. Програма та методичні рекомендації до навчальної педагогічної практики (І модуль) / укладачі : Попова Л.Б., Демчик К.І. Кам’янець-Подільський : ПП Зволейко Д.Г. 2014. 44 с.
  4. Методика формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку : навчально-методичний посібник / укладач : І.О. Газіна. Кам’янець-Подільський : Аксіома. 2014. 224 с.
  5. Бабюк Т.Й. Наступність роботи дошкільного навчального закладу і початкової школи : навч.-метод. посіб. Кам’янець-Подільський : Зволейко Д.Г., 2015. 139 с.
  6. Бабюк Т.Й. Основи природознавства з методикою у визначеннях, таблицях і схемах : навч.- метод. посіб. Кам’янець-Подільський : Зволейко Д.Г., 2015. 255 с.
  7. Теорія та методика співпраці дитячих навчальних закладів з родинами : навчально-методичний посібник / укладач : Н.Г. Каньоса. Кам’янець-Подільський : Зволейко Д. Г., 2015. 116 с.
  8. Теорія та технології розвитку дитячої художньої творчості дошкільників : навчально-методичний посібник / укладач : Н.Г. Каньоса. Кам’янець-Подільський : Зволейко Д. Г., 2015. 188 с.
  9. Ватаманюк Г.П. Робота з дитячою книгою в закладі дошкільної освіти: теорія і практика : навчально-методичний посібник. Київ : КНТ., 2018. 480 с.
  10. Галаманжук Л. Л., Єдинак Г. А. Основи наукових досліджень : навч.-метод. посібник. Кам’янець-Подільський : Рута, 2019. 189 с.
  11. Методика виховання та розвитку дітей раннього віку : навч.-метод. посібник / авт.-упор. Н.Г. Каньоса, О.М. Олійник. Київ : Міленіум, 2019. 156 с.
  12. Гордійчук М.С., Бабюк Т.Й., Дошкільна педагогіка і наступність роботи закладу дошкільної освіти та початкової школи : навчально-методичний посібник / авт.-упор. М. С. Гордійчук, Т. Й. Бабюк. Київ : Міленіум, 2019. 164 с.
  13. Галаманжук Л.Л. Оздоровчі технології та діагностичні методики фізичного розвитку дітей: навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський : Рута, 2019. 122 с.
  14. Столяренко О.Б., Бабюк Т.Й. Методи психолого-педагогічного дослідження : навч. посіб. – Кам’янець-Подільський : К-ПНУ ім. І. Огієнко, 2019. 141 с.
  15. Гордійчук М. С., Мартіна О.В., Третяк Н.В. Вступ до спеціальності : навч. посіб. Кам’янець-Подільський: Зволейко Д. Г., 2020. 136 с.

Проведені науково-практичні конференції:

  1. Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми наступності дошкільної і початкової освіти» (2017 – 2021 рр., заочно).
  2. Всеукраїнська науково-практична конференція «Від творчого педагога до творчої дитини: гармонія партнерської взаємодії педагога з дитиною» (2017 – 2021 рр.).
  3. Всеукраїнська науково-практична конференція «Технології виховання і розвитку дітей в умовах сучасного закладу дошкільної освіти» (2019 – 2021 рр.).

Опубліковані збірники матеріалів конференцій:

  1. Актуальні проблеми наступності дошкільної і початкової освіти : збірник матеріалів VІІ Міжнародної науково-практичної конференції / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, кафедра теорії та методик дошкільної освіти ; [відпов. секр. К. І. Демчик]. Київ : Міленіум, 2021. 322 с.
  2. Актуальні проблеми наступності дошкільної і початкової освіти : збірник матеріалів VІ Міжнародної науково-практичної конференції / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, кафедра теорії та методик дошкільної освіти ; [відпов. секр. К. І. Демчик]. Київ : Міленіум, 2020. 274 с.
  3. Актуальні проблеми наступності дошкільної і початкової освіти : зб. матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, кафедра теорії та методик дошкільної освіти ; [відпов. секр. К. І. Демчик]. Київ : Міленіум, 2019. 242 с.
  4. Збірник матеріалів ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Від творчого педагога до творчої дитини: гармонія партнерської взаємодії педагога з дитиною» / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, кафедра теорії та методик дошкільної освіти, управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради; [відпов. секр. Н.Г.Каньоса]. Київ : Міленіум, 2018. 402 с.
  5. Актуальні проблеми наступності дошкільної і початкової освіти : зб. матеріалів ІV Міжнародної науково-практичної конференції / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, кафедра теорії та методик дошкільної освіти ; [відпов. секр. К. І. Демчик]. Київ : Міленіум, 2018. 290 с.
  6. Від творчого педагога до творчої дитини: гармонія партнерської взаємодії педагога з дитиною : зб. матеріалів ІV Всеукр. наук.-практ. конфер. / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, кафедра теорії та методик дошкільної освіти, управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради. Київ : Міленіум, 2020.
  7. Збірник матеріалів ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Від творчого педагога до творчої дитини: гармонія партнерської взаємодії» // Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, кафедра теорії та методик дошкільної освіти, управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради ; [відпов. секр. І. Л. Пукас]. Київ: Центр учбової літератури, 2019. 418 с.
  8. Від творчого педагога до творчої дитини : гармонія партнерської взаємодії педагога з дитиною : зб. матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, кафедра теорії та методик дошкільної освіти, управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради ; [відпов. секр. Н. Г. Каньоса]. Кам’янець-Подільський : Друк-Сервіс, 2017. 220 с.
  9. Від творчого педагога до творчої дитини : зб. матеріалів ІІІ Регіональної науково-практичної конференції / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, кафедра теорії та методик дошкільної і початкової освіти, управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради ; [відпов. секр. Н. Г. Каньоса]. Кам’янець-Подільський : Друк-Сервіс, 2017. 168 с.
  10. Від творчого педагога до творчої дитини : зб. матеріалів ІІ Регіональної науково-практичної конференції / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, кафедра теорії та методик дошкільної і початкової освіти, управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради ; [відпов. секр. Н. Г. Каньоса]. Кам’янець-Подільський : Друк-Сервіс, 2016. 232 с.

 Перспективи розвитку:

  • організація, координація та проведення наукових досліджень відповідно до тематичного плану науково-дослідних робіт Університету та згідно з договорами Університету та кафедри теорії та методик дошкільної освіти з іншими установами на виконання науково-дослідних робіт;
  • навчально-методичний супровід освітнього процесу з навчальних дисциплін професійної і практичної підготовки навчальних планів підготовки фахівців спеціальності 012 Дошкільна освіта, викладання яких забезпечують науково-педагогічні працівники кафедри теорії та методик дошкільної освіти, відповідно до Закону України «Про вищу освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», стандартів освітньої діяльності та стандартів вищої освіти, навчальних та робочих навчальних планів підготовки фахівців вищезазначених напряму підготовки та спеціальності, інших законодавчих та нормативно-правових актів України, нормативних документів Університету;
  • участь у плануванні роботи кафедри теорії та методик дошкільної освіти, педагогічного факультету;
  • підготовка науково обґрунтованих пропозицій щодо удосконалення організації освітнього процесу зі спеціальності 012 Дошкільна освіта, його навчально-методичного забезпечення з урахуванням вітчизняного та зарубіжного досвіду;
  • удосконалення методів представлення інформації для здобувачів вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта;
  • зміцнення навчально-матеріальної та інформаційної бази науково-навчальної Лабораторії для забезпечення успішного навчання здобувачів вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта;
  • забезпечення навчально-методичної, матеріально-технічної бази для здійснення науково-дослідної роботи здобувачами вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта під час виконання ними курсових та дипломних робіт.

Положення лабораторії: https://kdpo.kpnu.edu.ua/naukova-robota/naukovo-navchalna-laboratoriia/

Наявність документів: протокол науково-методичної ради педагогічного факультету № 10 від 27 серпня 2021 року; положення про науково-навчальну лабораторію «Теоретико-методологічні засади дошкільної освіти»; звіти про діяльність науково-навчальної лабораторії подаються щорічно у відділ наукової роботи та міжнародних зв’язків.