Наукову школу засновано у 2005 році*
Керівники:
доктор педагогічних наук,
професор,
Відмінник освіти України,
декан педагогічного факультету
Віктор Лабунець
|
кандидат педагогічних наук, професор, Відмінник освіти України, завідувач кафедри музичного мистецтва, володарка знаку Міністерства освіти і науки України «Софія Русова»
Майя Печенюк
|
Склад наукової школи
Олена Прядко, Галина Ватаманюк, Марина Ярова, Лариса Гавриленко, Жанна Карташова, Надія Лаврентьєва, Тарас Пухальський, Микола Хмелюк, Любов Мартинюк, Тетяна Совік.
Напрями наукових досліджень учасників школи:
- методологічні засади мистецької освіти;
- наукові підходи до самореалізації майбутніх учителів музичного мистецтва у практичній діяльності;
- національна основа мистецького навчання і виховання;
- творче втілення у теорію та практику інноваційних ідей фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва;
- методичні орієнтири інструментально-виконавської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі фахового навчання;
- методичні орієнтири вокально-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі фахового навчання.
Основні досягнення:
Учасниками наукової школи з часу її заснування опубліковано понад 500 праць, серед них монографії, статті фахових збірниках, навчальні посібники, репертуарні збірники, програми, методичні розробки.
Монографії (одноосібні та участь у колективних монографіях):
- Мартинюк Л.В. Новітньо-креативні підходи до педагогічного процесу в початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах / «Освіта майбутнього: концепції, методи, підходи» : Професійна та фахова передвища освіта: передовий досвід та стратегічні виклики та завдання: монографія. Київ. 2019. С 295 — 307
- Мартинюк Л.В. Музично-виконавська діяльність як чинник формування образної сфери майбутніх учителів музичного мистецтва. Професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва : колективна монографія / кол.,авт,;голов.ред. В. М.Лабунець, М.А.Печенюк. Кам’янець-Подільський : ПП Зволейко, 2020.- с.
- Карташова Ж. Ю.Методика фахової підготовки майбутніх учителів музики в процесі інтеграції музично-виконавських дисциплін / Професійно-педагогічна підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва. Кам’янець-Подільський: ПП Зволейко, 2020.
- ЛабунецьВ. М. Інноваційні засади інструментально-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва / Професійно-педагогічна підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва: колективна монографія. Кам’янець-Подільський: ПП Зволейко, 2020
- Печенюк М. А. Методичні засади навчання співу майбутніх учителів музичного мистецтва. Монографія // [гол. ред. Лабунець В.М.]. Кам’янець-Подільський: ПП В.Г. Зволейко, 2020.
- Пухальський Т.Д. Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі вивчення диригентсько-хорових дисциплін. // Професійно-педагогічна підготовкамайбутнього вчителя музичного мистецтва [монографія]. Кам’янець-Подільський : ПП Зволейко, 2020.
- Фахова підготовка вчителя музичного мистецтва: Теорія і практика формування вокально-хорових навичок : монографія / М.А. Печенюк, О.С. Аліксійчук, Т.В. Борисова, Л.М. Воєвідко та ін. ; за заг. ред. Печенюк М.А., – Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволей- ко Д.Г., 2017. – 148 с.
- Інструментальна підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва: теорія і практика: моногорафія. / Авт. кол.; за заг. ред. В.М. Лабунця. – Кам’янець-Подільський : редакційно-видавничий відділ Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, 2017. – 208 с.
- Прядко О.М.Вокальна підготовка вчителя музичного мистецтва : монографія / О.М.Прядко. – Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2016. – 192 с.
Навчальні, навчально-методичні посібники та електронний з грифом університету:
- Прядко О.М. Постановка голосу. Методика роботи з високими жіночими співацькими голосами : навчально-методичний посібник. / О.М.Прядко. – Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2019. – 148 с.
- Мартинюк Л.В. Співає дитячий хор «Любава». Випуск II.
Публікації у закордонних наукових виданнях (ЖУРНАЛ):
- Совік Т.В. Musical and aesthetic training of primary school teachers as a necessary component of his professional competence : Virtus: Scientific Journal / Editor-in-Chief M.A. Zhurba – November # 9, 2016 .- 219 p.
Публікації у закордонних наукових виданнях (ЗБІРНИКИ):
- Карташова Ж.Ю. Професійна підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва у хоровому класі: наскрізна тематика. The 1st International scientific and practical conference – Modern science: problems and innovations (April 5-7, 2020) SSPG Publish, Stockholm, Sweden. 2020. P.427-433.
- Пухальський Т.Д.Діагностика та аналіз рівнів сформованості професійної компетентності майбутніх учителів засобами диригентсько-хорових дисциплін // Advances of science: Proceedings of artcles the internatonal scientfc conference. Czech Republic, Karlovy Vary – Ukraine, Kyiv, 28 September 2018 [Electronic resource] / Editors prof. L.N. Katjuhin, I.A. Salov, I.S. Danilova, N.S. Burina. – Czech Republic, Karlovy Vary: Skleněný Můstek – Ukraine, Kyiv: MCNIP, 2018. – p. 180-189
- Пухальський Т.Д.Pedagogical conditions of forming professional competence of the future music teachers by means of choral and conducting disciplines. International Collection of scientific proceedings «European Cooperation». Vol.11, No18.
- Прядко О.М. Психологічні аспекти формування музично-виконавських навичок майбутніх вчителів музичного мистецтва. International Scientific-Practical Conference Theoretical and applied researches in the field of pedagogy, psychology and social sciences : Conference Proceedings, December 28-29, 2016. Kielce : Holy Cross University, 2016. – С. 262-265.
Публікації у фахових збірниках, журналах, що зареєстровані у міжнародних наукометричних базах (Scopus, Web of Science, Socrates-Impulse, Zentralblatt MATH, Index Copernicus):
- Карташова Ж.Ю.Формування виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва а ансамблевому класі. Педагогічна освіта: теорія і практика: зб. наук. праць. – Кам’янець-Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2019. – Вип. 26. Ч.2. – С. 90-95.
- Карташова Ж.Ю. (у спіавторстві) Аспекти організації самостійної роботи майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі вивчення інструментально-виконавських дисциплін. Педагогічна освіта: теорія і практика: зб. наук. праць. – Кам’янець-Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2019.– Вип. 27 Ч.3 — С. 191-197
- Карташова Ж.Ю. Поетапна методика фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі інтеграції інструментально-виконавських дисциплін // Педагогічна освіта: теорія і практика: зб. наук. праць. – Кам’янець-Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2018.– Вип. 25. Ч.2. – С. 40-48. (у співавт.).
- Карташова Ж.Ю. Діагностика фахової підготовки студентів мистецьких факультетів у процесі інтеграції інструментально-виконавських дисциплін // Педагогічна освіта: теорія і практика: зб. наук. праць. – Кам’янець-Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2018.– Вип. 25. Ч.2. – С. 29-36.
- Карташова Ж.Ю. Особливості методичної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі вивчення інструментально-виконавських дисциплін / Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наук. праць. – Кам’янець-Подільський : Видавець Зволейко Д.Г., 2017. – Вип. 22. – С. 49-56.
- Карташова Ж.Ю. Педагогічні технології здійснення інтеграції інструментально-виконавських дисциплін у процесі фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва/ Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наук. праць. – Кам’янець-Подільський : Видавець Зволейко Д.Г., 2017. – Вип. 23. – С. 49-56.
- ЛабунецьВ. М. Смислові константи етнопедагогічної культури майбутнього педагога-музиканта / Педагогічна освіта: теорія і практика : Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред.Лабунець В. М.]; Кам’янець-Подільський Ви.п. 26. 2019. – С. 112-116.
- ЛабунецьВ. М. Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до інноваційної діяльності Педагогічна освіта: теорія і практика : Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред.Лабунець В. М.]; Кам’янець-Подільський. Вип. 26. 2019. – С. 106-112.
- ЛабунецьВ. М. (у спіавторстві) Формування готовності майбутнього вчителя музичного мистецтва до інноваційної діяльності. Педагогічна освіта : теорія і практика : Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред.Лабунець В. М.]; Кам’янець-Подільський Вип. 27. 2019. – С. 201-208.
- Лабунець В. М. “Methodological Aspects of Modernization of Professional Training of Future Music Teachers” has been accepted with content unaltered to publish with Utopía y Praxis Latinoamericana and will be published in special Issue (1). Thank you for your interest in our journal (2020). Thank you for working with Utopía y Praxis Latinoamericana. I believe that our collaboration will help to accelerate the global knowledge creation and sharing one step further. Warm regards, Editor Dr. Alvaro Marquez Utopía y Praxis Latinoamericana ISSN: 1315-5216 / ISSN-e: 2477-9555 Universidad del Zulia-Venezuela (Scopus).
- Печенюк М.А. Творча спадщина Т. Ганицького в літературних джерелах. Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]; Кам’янець-Подільський. Вип. 27 (2-2019). Ч.3. 2019. – С. 231-236.
- Прядко О.М. Вивчення творів світової вокальної класики як важливий елемент вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. – Вип. 26 (1-2019). – Ч.2. – Кам’янець-Подільський, 2019. – С.159-165.
- Прядко О.М. Виховання і розвиток уваги студентів музично-педагогічних спеціальностей вищих навчальних закладів у процесі їх фахової підготовки / Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. 2019.С.236-241.
- Прядко О.М. Принципи професійної вокальної підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва // Педагогічна освіта: теорія і практика: зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. – Вип. 24 (1-2018). – Ч. 2 – Кам’янець-Подільський, 2018. – С. 137-143.
- Пухальський Т.Д.Модель формування професійної компетентності майбутніх учителів музики засобами диригентсько-хорових дисциплін. Педагогічна освіта: теорія і практика. Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]. Кам’янець-Подільский, 2019. Вип. 27 (2-2019). С.241-247.Фахове видання; Index Copernicus.
- Лабунець В.М. Конструювання змісту інструментально-виконавської підготовки майбутніх учителів музики в умовах неперервної мистецької освіти // Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол.ред. Лабунець В.М.]. – Вип. 22 (1-2017). – Ч.2. – Кам’янець-Подільський, 2017.
- Лабунець В.М. Концептуальна модель інноваційної інструментально-виконавської підготовки майбутніх учителів музики // Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. – Вип. 21(2-2016). – Ч. 2. – Кам’янець-Подільський, 2016.
- Лабунець В.М. Карташова Ж.Ю.Особливості методичної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі вивчення інструментально-виконавських дисциплін // Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол.ред. Лабунець В.М.]. – Вип. 22 (1-2017). – Ч.2. – Кам’янець-Подільський, 2017. – С.49-56.
- Прядко О.М. Педагогічна спадщина Олександра Мишуги. // Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. – Вип. 21(2-2016). – Ч. 2. – Кам’янець-Подільський, 2016. – С. 115-120.
- Прядко О.М. Специфіка формування вокально-технічних умінь та навичок майбутніх педагогів-музикантів у процесі їх фахової підготовки // Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. – Вип. 22 (1-2017). – Ч. 2 – Кам’янець-Подільський, 2017. – С. 88-94.
Публікації у фахових наукових виданнях України:
- Мартинюк Л.В. Специфіка фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до керівництва художньо-творчими колективами: Зб. Наук. праць «Педагогічна освіта: теорія і практика» Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка та Інституту педагогіки НАПН, 2020 р.
- Мартинюк Л.В. Вплив музичної інформації на особистість школяра в умова спеціалізованої мистецької освіти. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Передові освітні практики: Україна, Європа, Світ», Національна академія педагогічних наук України, науковий збірник, Київ, 2019.
- Прядко О.М. Виховання і розвиток уваги студентів музично-педагогічних спеціальностей закладів вищої освіти у процесі їх фахової підготовки / Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. 2019. – Вип. 27 (2-2019). – Кам’янець-Подільський, 2019. – С.236-241.
- Прядко О.М. Властивості уваги музиканта-виконавця / Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. 2020.
- Печенюк М.А. Творча спадщина Т. Ганицького в літературних джерелах. (Педагогічна освіта: теорія і практика. Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]. Вип. 27 (2-2019). Ч.2. Кам’янець-Подільський, 2019. С. 231-235)
- Печенюк М.А. Творча спадщина Т. Ганицького в літературних джерелах. Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. Ред.. Лабунець В. М.]Вип. 27 (2-2019) Ч2. Кам’янець-Подільський, 2019. С. 96 – 105
Перспективи розвитку:
- поповнення наукової школи аспірантами;
- захист кандидатських дисертацій аспірантів;
- співпраця та укладання угод про співпрацю з вітчизняними і зарубіжними освітніми установами;
- перспективи розвитку та ефективна реалізація наукових досліджень є необхідною умовою підвищення його конкурентоздатності у вітчизняному і міжнародному науково-освітньому просторі.
*Наукова школа «Проблеми естетичного виховання молоді засобами музики у школах різного типу навчання і вищих закладах освіти» заснована і зареєстрована у 2005 р. (Протоколи засідань університету за цей рік у міському архіві), керівник професор Майя Печенюк. З 2018 р. Наукову школу перейменовано на «Інноваційні технології фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтв», призначено два керівники.