Наукова лабораторія «Теорія і практика початкової освіти» (Керівник: кандидат філологічних наук, доцент Наталія Гудима)

Керівник лабораторії: кандидат філологічних наук, доцент Наталія Гудима

Склад лабораторії:

Гудима Н. В., Бахмат Н. В., Мартіна О. В., Третяк Н. В., Олинець Т.В., Мєлєкєсцева Н. В., Ковальчук О.В., Дорож І.А, Московчук Л. М., Ковальчук А. Ф., Довгань О. С., Маланчук К.А., Давиденко Г. Л., Оксанюк А.М., спільнота вчителів початкових класів управління освіти і науки Камʼянець-Подільської міської ради; спільнота вчителів початкових класів управління освіти, молоді та спорту Дунаєвецької міської ради, спільнота вчителів початкових класів Гуменецького ліцею Гуменецької сільської ради Кам’янець-Подільського району Хмельницької області; спільнота вчителів початкових класів Шатавського НВК «ЗОШ І-ІІст., колегіум» Маківської сільсьої ради; спільнота вчителів початкових класів Маківського НВК «ЗОШ І-ІІст., колегіум» Маківської сільсьої ради; здобувачі вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта; роботодавці спеціальності 013 Початкова освіта; випускники спеціальності 013 Початкова освіта.

Напрями діяльності наукової лабораторії:

  • проведення наукових досліджень, виконання науково-дослідних робіт, надання науково-технічних послуг;
  • забезпечення умов для здійснення підготовки фахівців, у т.ч. фахівців вищої наукової кваліфікації;
  • створення оптимальних умов для науково-дослідної роботи науково-педагогічних працівників кафедри теорії та методик початкової освіти та здобувачів вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта;
  • забезпечення належних умов для організації студентських дослідницьких проектів;
  • участь у розробці та здійсненні стратегії розвитку Університету, вивченні тенденцій і змін у галузі початкової освіти згідно з новим Державним стандартом, затвердженим постановою кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 87; профстандартом вчителя початкових класів, вчителя закладу загальної середньої освіти і вчителя з початкової освіти від 23.12.2020 № 2736-20; стандартом вищої освіти за спеціальністю 013 Початкова освіта для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти від 23.03.2021 р. № 357.

Основні досягнення:

  1. Підготовка колективної монографії «Фахова підготовка вчителя в умовах Нової української школи» (2019-2021 рр.) та монографій науково-педагогічних працівників кафедри.
  2. Підготовка збірника наукових праць «Сучасні технології початкової освіти: реалії та перспективи» (2019-2021 рр.). У збірнику вміщено матеріали, які стали результатом науково-дослідної та пошукової діяльності науковців, викладачів і здобувачів закладів вищої освіти. Автори статей досліджують актуальні проблеми впровадження сучасних технологій в освітній процес дошкільної, початкової та вищої школи.
  3. Організація та проведення всеукраїнських науково-практичних конференцій (Всеукраїнська науково-практична конференція “Актуальні питання початкової освіти: досвід, реалії, перспективи” (2017-2021 рр.), Всеукраїнська науково-практична конференція “Українська та іноземні мови в початкових класах: актуальні проблеми й інноваційні технології навчання”).
  4. Проведення спільних заходів із учителями, роботодавцями, здобувачами вищої освіти у галузі початкової освіти.
  5. Створення Асоціації навчально-методичних, науково-навчальних та науково-дослідних лабораторій  педагогічних закладів вищої освіти України: Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка, Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, Ізмаїльського державного гуманітарного університету. Сторони уклали Меморандум, базуючись на тому, що активна співпраця лабораторій педагогічних ЗВО України дала змогу забезпечити формування вчителя нової генерації на засадах Концепції “Нова українська школа”. Проведення спільних заходів (семінарів, тренінгів, лекцій, конференцій, форумів тощо) в освітніх закладах України, мета яких популяризація та впровадження в освітню  діяльність інноваційних освітніх технологій, що сприяють підвищенню якості підготовки майбутніх фахівців спеціальності “Початкова освіта”;  становленню та розвитку вітчизняної педагогічної думки; розвитку вільної, гармонійної особистості; формуванню національно-культурної ідентичності усіх суб’єктів педагогічного процесу; підготовці конкурентоздатного педагога до професійної діяльності.

Перспективи розвитку наукової лабораторії.

  1. розробка пропозицій щодо удосконалення організації освітнього процесу на педагогічному факультеті, підвищення якості підготовки фахівців спеціальності 013 Початкова освіта;
  2. налагодження співпраці з українськими та зарубіжними освітніми закладами в умовах академічної мобільності.
  3. виконання наукових досліджень за тематичними планами різних рівнів, погоджених та затверджених у встановленому порядку;
  4. здійснення комплексних досліджень у галузі теорії та методики початкової освіти;
  5. апробація новітніх технологій у галузі початкової освіти згідно з чинним Державним стандартом початкової школи;
  6. проведення спільних наукових досліджень з науковими центрами України та інших держав на основі двосторонніх угод;
  7. публікація в наукових виданнях, оголошення на конференціях та представлення на виставках результатів досліджень;
  8. збір, розповсюдження та обмін науковою інформацією, у тому числі тією, що отримана в результаті проведених досліджень;
  9. сприяння у підготовці студентських наукових робіт, консультативний і організаційний супровід студентських наукових досліджень науково-методичного плану, підготовка студентів університету до участі у наукових олімпіадах і конкурсах;
  10. підготовка, розробка та випуск науково-методичних матеріалів;
  11. аналіз результатів емпіричних досліджень, контроль за результатами їх впроваджень.

Наявність положення: https://ped.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/lab_hudyma.pdf