Наукова лабораторія «Технології підготовки конкурентоздатного педагога до реалізації концепції нової української школи в умовах інноваційного освітнього середовища»

Керівник: доктор педагогічних наук, професор Наталія Бахмат

Склад лабораторії:

Бахмат Н. В., Лабунець В. М., Карташова Л. А., Любарець В. В., Галаманжук Л. Л., Гудима Н. В., Мартіна О. В., Третяк Н. В., Олинець Т.В., Мєлєкєсцева Н. В., Ковальчук О. В., Дорож І. А., Московчук Л. М., Ковальчук А. Ф., Довгань О. С., Каньоса Н. Г., Чайковська О. В., Сидорук Л. М., Ситник П. А.

 Напрями наукових досліджень учасників наукової лабораторії:

  • вивчення наукових (методологічних) і методичних питань у галузі підготовки конкурентоздатного педагога до реалізації концепції Нової української школи в умовах інноваційного освітнього середовища;
  • збирання, розповсюдження та обмін наукоємною інформацією, у тому числі тією, що отримана в результаті проведених досліджень;
  • організація впровадження результатів дослідження в освітній процес;
  • сприяння підвищенню якості підготовки фахівців;
  • сприяння у підготовці студентських наукових робіт, консультативний і організаційний супровід студентських наукових досліджень науково-методичного плану, підготовка студентів Університету до участі у наукових олімпіадах і конкурсах;
  • підготовка, розробка та випуск наукових і науково-методичних матеріалів;
  • проведення наукових семінарів, конференцій з питань підготовки конкурентоздатного педагога до реалізації концепції Нової української школи в умовах інноваційного освітнього середовища;
  • аналіз результатів емпіричних досліджень, контроль за результатами їх впровадження.

 Основні досягнення:

Захищені дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата наук / доктора філософії:

  1. Верьовкіна Ж.Л. «Підготовка майбутніх учителів художньо-естетичного циклу до профільного навчання учнів у закладах загальної середньої освіти» Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор Любарець В.В.
  2. Васильєва Г.І. «Формування методичної компетентності педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти в умовах інклюзивного середовища». Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор Любарець В.В.

Захищені дисертації на здобуття наукового ступеня доктора наук:

  1. ЛюбарецьВ.В. Теорія і практика професійної підготовки майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності в умовах інформаційно-освітнього середовища. Науковий керівник – доктор педагогічних наук, професор Карташова Л.А.

Монографії (одноосібні та участь у колективних монографіях):

  1. Bakhmat N. Professional training of training of future teachers in the conditions of informationai and educational environment. Освіта майбутнього: концепції, методи, підходи : колективна монографія / кол. авт. ; голов. ред. В.В. Любарець, В.В. Бахмат. Київ : Педагогічна думка, 2020. С. 5-21.
  2. Бахмат Н. Удосконалення професійно-педагогічної підготовки вчителя початкової школив умовах модернізації вищої освіти України. Фахова підготовка вчителя початкової школи в умовах реформування освіти : колективна монографія / за ред.: Н.В. Бахмат, Н.В. Гудими. Київ: Міленіум, 2020. С. 13-24.
  3. Бахмат Н. В. Формування професійної компетентності майбутніх учителів початкової школи засобами педагогічного моделювання. Підготовка вчителів початкової школи до використання інноваційних технологій: теорія та методика : монографія / Бахмат Н. В., Голуб В. М., Волошина Г. П. [та ін.]; за ред. О. П. Муковоза ; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Умань : Візаві, 2020. С. 6-19.
  1. Бахмат Н.В. Навчально-методичне забезпечення процесу професійної підготовки майбутніх техніків-технологів харчової промисловості. Стратегія післядипломної освіти для сталого розвитку : монографія; за ред. Н.М. Рідей, Л.М. Панченко. Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2020. С. 337-349.
  2. Bakhmat N., Fedirchyk T. The Use of Information Technologies in Primary School Students Teaching: the Experience of Japan. Trends and prospects of the education system and educators’ professional training development: collective monograph / Mariia Oliinyk, Otilia Clipa, Malgorzata Stawiak-Ososinska (editors). Lumen, 2020. Рр. 277-294. URL: https://lumenpublishing. com/lumen-open-books/index.php/lumen/catalog/view/3/1/43-1 закордонне видання, колективна монографія
  3. Bakhmat N. Obecne trendy w wykorzystaniu technologii informacyjnych przez nauczycieli szkół podstawowych na Ukrainie. Podwyższenie jakości kształcenia przyszłych nauczycieli klas początkowych w kontekście integracji europejskiej. Monografia, pod red. naukowej Ałły Wasyluk, Oleny Demczenko, Katarzyny Bocheńskiej-Włostowskiej. Warszawa, wyd. Wyższej Szkoły Nauk Społecznych PEDAGOGIUM w Warszawie, 2021. закордонне видання, колективна монографія
  4. Бахмат Н., Чайковська О. Нова реальність освіти: простір сучасних цифрових технологій. Наука XXI ст.: виклики та перспективи. Том 1. Суспільні науки: колективна монографія в 2-х томах / за заг. ред.: В.В. Іванишина. Тернопіль: Осадца Ю.В., 2021. С. 169-180.
  5. Бахмат Н. Прiоритетнi орiєнтири модернізації початкової математичної освiти в контекстi ідей Нової української школи // Фахова підготовка вчителя початкової школи в умовах Нової української школи: колективна монографія / за ред.: Н.В. Бахмат, Н.В. Гудими, О.В. Ковальчук, С.З. Романюк. Київ: Міленіум, 2021. С. 15-30.
  6. Карташова Л. Система навчання інформаційних технологій майбутніх вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін : монографія. Луцьк : СПД Гадяк Ж. В., друкарня «Волиньполіграф» тм, 2011. 264 с.
  7. Карташова Л.А. Хмарні технології в навчальних закладах : колективна монографія / за заг. ред. В. П. Сергієнка. Київ : Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2018. 375 c.
  8. Карташова Л.А. Цифровий освітній простір: концептуальні засади формування; організація та підтримка діяльності учасників освітнього процесу / Освіта майбутнього: концепції, методи, підходи: колективна монографія. / За загальною редакцією Любарець В.В., Бахмат Н.В., Київ : Міленіум, 2020. 310 с.
  9. Карташова Л. Сучасна школа: інформаційні технології як чинник управління якістю освіти [Текст] : монографія / І. В. Пліш, Л. А. Карташова ; Ін-т інформ. технологій і засобів навчання НАПН України. Київ : [б. в.], 2014. 266 с.
  10. Карташова Л. Концептуально-методологічні основи проектування методів і засобів діагностики освітніх результатів у вищих навчальних закладах : монографія / [Ю. Гейко, Л.Карташова та ін. ; за заг. ред. В. І. Лугового, О. Г. Ярошенко] ; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т вищ. освіти. Київ : Педагогічна думка, 2014. 232 с.
  11. Любарець В. В. Професійна підготовка майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності для індустрії гостинності: теоретичні обґрунтування: монографія. Суми: П.Ф «Видавництво “Університетська книга”», 2018. 382 с.
  12. Liubarets Vladyslava. Cognitive technologies in educational environment of establishments of higher education: collective monograph // Cognitive technologies in education and social practice possibilities of application / by edition N.V. Kochubey, V.O. Nesterova. 2018. P. 111–132.
  13. Любарець В. В. Освітні кластери як шлях підвищення конкурентоздатності закладів вищої освіти. // Освіта майбутнього: концепції, методи, підходи : монографія; за ред. В. В. Любарець, Н. В. Бахмат.  Київ : Міленіум, 2020. 310 с.
  14. Любарець В. В., Літовка-Деменіна С.Г., Родінова Н.Л. Професійна підготовка майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності в умовах інформаційно-освітнього середовища академічного простору Стратегія післядипломної освіти для сталого розвитку : монографія; за ред. Н.М. Рідей, Л.М. Панченко. Київ : Вид-во НПУ ім.. М.П. Драгоманова, 2020. 190-232 c.

Підручники:

  1. Информатика : учеб. для 7 кл. общеобразоват. учеб. заведений с обучением на рус. яз. : [пер. с укр.] / [А. Н. Гуржий и др.]. Львів : Світ, 2015. 173 с.
  2. Інформатика : підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу / А. М. Гуржій, В. В. Лапінський, Л. А. Карташова, В. Д. Руденко. рукопис, гриф «Рекомендовано» МОН України (електронна версія передана в школи).
  3. Інформатика за новою програмою. 5 клас : Практичний порадник учителю [Текст]: посібник / В. В. Лапінський, Л. А. Карташова, В. Д. Руденко, Н.В. Вовковінська. Київ : ТОВ «Редакції газет природничо-математичного циклу», 2013. 128 с. (Серія «Бібліотека «Інформатика»«)
  4. Інформатика : баз. курс для 10-11 кл. інформ.-технол. профілю : (підручник-посібник) / В. В. Лапінський, Л. А. Карташова, Л. В. Осипа, Т.П. Соколовська ; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т педагогіки. Київ : Педагогічна думка, 2009. 258 с.
  5. Інформатика : підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. з поглибл. вивч. предметів природн.-мат. циклу / А. М. Гуржій [та ін.]. Київ : Педагогічна думка, 2014. 162 с.
  6. Інформатика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / [А. М. Гуржій, В.В. Лапінський та ін.]. Львів : Світ, 2015. 173 с.
  7. Інформатика. Базовий курс для 10-11 класів інформаційно-технологічного профілю : підр. – посіб. / В. В. Лапінський, Л. А. Карташова, Л. В. Осипа, Т. П. Соколовська. Київ : Педагогічна думка, 2009. 260 с.
  8. Інформатика: підручник для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів (з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу) / Гуржій А. М., Карташова Л. А., Лапінський В.В., Руденко В. Д. (За загальною редакцією А. М. Гуржія). Київ : Педагогічна думка, 2013. 166 с. (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист 1/11-11637 від 17.07.2013)).
  9. Інформатика : підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу / А. М. Гуржій, В. В. Лапінський, Л. А. Карташова, В. Д. Руденко. рукопис, гриф «Рекомендовано» МОН України (електронна версія передана в школи).
  10. Інформатика : підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. з поглибл. вивч. предметів природн.-мат. циклу / А. М. Гуржій [та ін.]. Київ : Педагогічна думка, 2014. 162 с.
  11. Карташова Л. Інформатика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / [А. М. Гуржій, В.В. Лапінський та ін.]. Львів : Світ, 2015. 173 с.

 Навчальні та навчально-методичні посібники:

  1. Бахмат Н. В. Постінтернатна адаптація вихованців інтернатних закладів : інтерактивна програма формування життєвої компетентності : навчально-практичний посібник / [авт.-уклад. Н.В. Бахмат]. Кам’янець-Подільський : Друк-сервіс, 2018. 144 с.
  2. Бахмат Н.В. Технологія підготовки та написання курсових робіт з фахових методик і технологій початкової освіти : навчально-методичний посібник. Київ : Міленіум, 100 с.
  3. Бахмат Н.В. Моделювання та аналіз діяльності педагогічного працівника. Навчальний посібник. Київ. Міленіум, 2020. 212 с.
  4. Верьовкіна Ж. Л. Зошит для самостійних робіт з предмету художньо-естетичного циклу «Художня культура» [для учнів загально-освітніх навчальних закладів]. Навчальний посібник / за ред. В. В. Любарець. Київ : Міленіум, 2018. 74 с.
  5. Васильєва Г. І., Любарець В. В. Термінологічний словник – інклюзія. Київ : Міленіум, 2018. 42 с.
  6. Галаманжук Л.Л. Основи наукових досліджень: навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня «Рута», 2019. 154 с.
  7. Гудима Н.В., Ковальчук О.В. Практикум із навчальної дисципліни “Актуальні проблеми початкової освіти” : навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2019. 100 с.
  8. Карташова Л.А. Інформатизація професійної підготовки майбутніх вчителів іноземних мов / Освітні реформи: місія, дійсність, рефлексія: монографія / А.М. Гуржій, Л. А. Карташова // за ред. Василя Кременя, Тадеуша Левовицького, Віктора Огнев’юка, Світлани Сисоєвої. Київ : ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС», 2013. С. 308-326.
  9. Карташова Л. Інформаційні технології в навчально-виховному процесі ПТНЗ: посібник [С. В. Алєксєєва, І. В. Гириловська, О. Д. Гуменний, Л. А. Карташова, Л. А. Майборода, І. М. Савченко]. Київ : ІПТО НАПН України, 2015. 255 с.
  10. Карташова Л. Інформаційно-освітнє середовище професійно-технічних навчальних закладів : посібник / Юрженко В. В., Гуралюк А. Г. та ін. (за наук. ред. Лузана П. Г. Київ: ІПТО НАПН, 2017. 124 с.
  11. Карташова Л.А. ІТ-готовність вчителів іноземних мов: методологія, теорія, технології [Текст] : навч. посіб. / Андрій Гуржій, Любов Карташова, Віталій Лапінський. – К. : Ін-т обдаров. дитини, 2013. – 229 с. (Рекомендовано МОН України)
  12. Карташова Л. Мультимедійна дошка / Віталій Лапінський, Любов Карташова. Київ: Шк. світ, 2011. 112 с.
  13. Карташова Л.А. MS Outlook: засоби управління, електронна пошта, органайзер: практикум / Л. Карташова, В. Лапінський, Л. Калініна. Київ : Шк. світ, 2008. 128 с.
  14. Карташова Л. Практикум з дисципліни «Комп’ютерні мережі та телекомунікації». (Модуль: Керування інформацією в офісі з використанням програми MS Outlook) для студентів спеціальності «Менеджмент організацій» // За загальною редакцією Т.І. Коваль. Київ : Вид. центр КНЛУ, 2006. 100 с.
  15. Карташова Л. Робота з мультимедійною дошкою : навч. – метод. посіб. // Л. Карташова, В. Лапінський, Н. Вовковинська. Київ : Шк. світ, 2008. 112 с.
  16. Лабунець В.М. Теорія і методика інструментально-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва: навчально-методичний посібник. Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Зволейко Д.Г.. 2018. 240 с.
  17. Любарець В.В., Верьовкіна Ж.Л. Журнал планування роботи асистента вчителя закладів освіти з інклюзивною формою навчання. Київ : Педагогічна думка, 2020. 90 с.
  18. Педагогічний факультет: історія та сучасність : [монографія] / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка ; редкол.: Лабунець В. М. (голов. ред.), Бахмат Н.В. (заст. голов. ред.), Каньоса Н. Г. (відп. секр.), Гудима Н. В. (мовн. ред.). Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2018. 376 с.

Збірники наукових праць:

  1. Педагогічна освіта: теорія і практика : збірник наукових праць ; Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Інститут педагогіки НАПН України ; [гол. ред. Н. В. Бахмат] 2009-2021 (Категорія Б, Index Copernicus).
  2. Збірник наукових праць студентів і магістрантів педагогічного факультету Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка ; педагогічний факультет ; [відпов. секр. Н.В. Бахмат].

Інші досягнення членів наукової лабораторії:

  1. Основні результати досліджень членів лабораторії опубліковано у колективних монографіях, фахових виданнях України, журналах, що індексуються у міжнародних наукометричних базах даних (Scopus, Web of Science та ін.), закордонних наукових виданнях та впроваджено у практику підготовки майбутніх фахівців у галузі освіти.
  2. Учасники лабораторії (Бахмат Н.В., Карташова Л.А., Лабунець В. М., Любарець В.В.) беруть активну участь в атестації наукових кадрів як офіційні опоненти.
  3. Учасники лабораторії виконують функції головного редактора (Бахмат Н.В. – головний редактор наукового видання, включеного до переліку наукових фахових видань України: Педагогічна освіта: теорія і практика : збірник наукових праць ; Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Інститут педагогіки НАПН України ; [гол. ред. Н. В. Бахмат]. (Категорія Б, Index Copernicus); члени фахових видань– Бахмат Н.В., Лабунець В. М., Карташова Л.А., Любарець В.В., Галаманжук Л.Л.).
  4. Карташова Л.А. є керівником наукової школи «Цифровізація освіти. Формування цифрових компетентностей учасників освітнього процесу. Організація та створення цифрового освітнього середовища. Розвиток дистанційного навчання в Україні» (м. Київ).
  5. Любарець В.В. є керівником Школи юних лідерів громадянського суспільства (м. Київ).
  6. Любарець В. В., Карташова Л. А., Абросімов Є. О., Шевченко А. Е., Гуралюк А. Г., розробники; власники.Комп’ютерна програма «Електронний навчальний кабінет» («E-HK»).
  7. Любарець В. В., Карташова Л. А., Абросімов Є. О., Шевченко А. Е., Гуралюк А. Г., розробники; власники. Комп’ютерна програма «Web-бібліотека “Аccent”».
  8. Любарець В. В., Карташова Л. А., Абросімов Є. О., Шевченко А. Е., Гуралюк А. Г., розробники; власники. Комп’ютерна програма «Соціальна Освітня 3-Д мережа «Універсальний освітній простір “Аccent”» («СОМ “Аccent”»)».
  9. Керівник лабораторії є лауреатом премії імені Миколи Дарманського в номінації «Кращий науковець» (2018), дійсним академіком ГО «Національна академія наук вищої освіти України» (2019), нагороджена орденом «Науковець року» (Національна академія наук вищої освіти України, 2020).
  10. Учасники лабораторії мають досвід участі у міжнародних стажуваннях (Бахмат Н.В., Карташова Л.А., Любарець В.В., Гудима Н.В., Мєлєкєсцева Н.В., Олинець Т.В., Ковальчук О.В.) та в міжнародних проєктах (Бахмат Н.В., Любарець В.В., Мєлєкєсцева Н.В.).
  11. Бахмат Н.В. підготувала у 2020 році Криву Оксану, магістрантку педагогічного факультету спеціальності 013 Початкова освіта до участі у ІІ турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Освітні, педагогічні науки», проведеному на базі Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, яку нагороджена дипломом ІІІ ступеня за роботу «Виховання правових уявлень учнів закладів загальної середньої освіти в умовах реформування».
  12. Наукова лабораторія «Технології підготовки конкурентоздатного педагога до реалізації концепції Нової української школи в умовах інноваційного освітнього середовища» є членом Асоціації лабораторій педагогічних закладів вищої освіти України у межах відносини та напрями співробітництва між навчально-методичною лабораторією «Інноваційних освітніх рішень» кафедри початкової освіти, природничих і математичних дисциплін та методик їх викладання Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка (зав. лабораторією – д. п. н., проф. О.А. Федій); науково-навчальною лабораторією «Теоретико-методологічні засади дошкільної освіти» кафедри теорії та методик дошкільної освіти (зав. лабораторією – к. п. н., доц. Т.Й. Бабюк), науковою лабораторією «Теорія і практика початкової освіти» (зав. лабораторією – к. філол. н., доц. Гудима Н. В.), творчою навчально-науковою лабораторією «Гірська школа Українських Карпат» ДВНЗ Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (зав. лабораторією – д. п. н., доц. І.Б. Червінська); навчально-методичною лабораторією “Педагогічна інноватика у початковій освіті” Ізмаїльського державного гуманітарного університету (зав. лабораторією – д. п. н., проф. Н.І. Богданець-Білоскаленко); науково-дослідною лабораторією “Педагогічні інновації у початковій школі” (зав. лабораторією – доц. Л.Г. Стахів). URL: https://kdpo.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/10/memorandum-pro-asotsiatsiiu-laboratorii.pdf.
  13. Учасники лабораторії є активними учасниками Міжнародних і Всеукраїнських конференцій, семінарів, круглих столів, проведених в університеті та за його межами.

Перспективи розвитку наукової лабораторії:

  • підтримка наукових досліджень молодих учених,
  • залучення наукових партнерів у галузі підготовки конкурентоспроможного педагога,
  • захист дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора філософії;
  • представлення результатів досліджень в наукових публікаціях,
  • популяризація результатів наукових досліджень через участь у наукових заходах різного рівня,
  • участь у проєктах.

Науковою лабораторією здійснюється науково-дослідна робота з розробки теми «Підготовка конкурентоздатного педагогічного працівника в умовах інноваційного освітнього середовища закладу вищої освіти» (Державний реєстраційний номер: 0120U101907). Термін виконання: вересень 2019 р. – вересень 2024 р.

Наявність положення: https://ped.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/12/lab_bakhmat.pdf