Випускник К-ПНУ Святослав Морозов презентував картину «Код руху» в межах проєкту «Мистецтво тисячоліть. Україна у пошуках витоків» до 175-річчя Вікентія Хвойки

АвторНіна Соколовська

Випускник К-ПНУ Святослав Морозов презентував картину «Код руху» в межах проєкту «Мистецтво тисячоліть. Україна у пошуках витоків» до 175-річчя Вікентія Хвойки

З 14 до 31 серпня в Києві у Центральному будинку художника Національної спілки художників України триває Всеукраїнський культурно-мистецький проєкт «Мистецтво тисячоліть. Україна у пошуках витоків», присвячений 175-річчю видатного археолога Вікентія Хвойки – дослідника, який допоміг світу почути про Трипілля.

Серед експозиції представлена дипломна робота випускника кафедри образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та реставрації творів мистецтва К-ПНУ та майбутнього магістранта Святослава Морозова «Код руху».

Наукове керівництво теоретичної частини дипломної роботи здійснювала доктор мистецтвознавства, професор кафедри образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та реставрації творів мистецтва Наталія Урсу, а керівником практичної частини, представленої на виставці, став асистент кафедри Ілля Лашко.

Картина «Код руху» – це візуальна метафора нескінченного руху культури, у якому кожна епоха черпає сенси з попередньої, переосмислює їх і передає далі. Це глибокий акт художньої пам’яті, що об’єднує трипільські орнаменти, подільські строї, сучасне переживання війни та майбутні надії.

Митець осмислює Трипільську культуру не як музейний артефакт, а як живу матрицю, що трансформується в часі, закарбовується в подільській вишивці, формує символіку традиційного одягу і, зрештою, проявляється в сучасному художньому образі.

«Кольорова гама картини насичена й символічна. Вона спирається на палітру, характерну для Трипільської культури: червоні, охристі, чорні, білі, жовтогарячі й теракотові відтінки», – зазначає автор роботи.

Ця виставка про пошук наших витоків, про дух, що проростає з глини, з крові, з боротьби. Це більше, ніж просто мистецтво.

Ілля Лашко, асистент кафедри образотворчого і
декоративно-прикладного мистецтва
та реставрації творів мистецтва

Про автора

Ніна Соколовська editor

провідний фахівець навчальної лабораторії обчислювальної техніки №11