«Успішні практики подолання освітніх втрат»: методичний практикум для здобувачів спеціальності 013 Початкова освіта

АвторНіна Соколовська

«Успішні практики подолання освітніх втрат»: методичний практикум для здобувачів спеціальності 013 Початкова освіта

Співпраця кафедри теорії та методик початкової освіти із Центром професійного розвитку педагогічних працівників (директор Сергій Морозюк) триває.

17 вересня здобувачі другого курсу першого (бакалаврського) та першого курсу другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта в межах вивчення освітнього компонента «Актуальні питання початкової освіти» (викладач – кандидат філологічних наук, доцент Наталія Гудима) відвідали методичний практикум на тему: «Успішні практики подолання освітніх втрат».

Організатори:

  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка;
  • Центр професійного розвитку педагогічних працівників Кам’янець-Подільської міської ради.

Спікерами зустрічі були консультанти Центру Аліна Оксанюк та Світлана Лівіцька, які окреслили інструменти діагностування освітніх втрат, як учитель може самостійно оцінити прогалини в знаннях учнів і вирішити, що надолужувати разом, а що індивідуально.

Під час методичного практикуму студенти за допомогою візуалізації пригадали наскрізні вміння здобувачів освіти, які можуть зазнати втрат, складали план дій щодо їх подолання, аналізували запропоновані діагностичні роботи та визначали формат, який буде цікавим для дітей молодшого шкільного віку.

Консультанти презентували студентам ресурс для змішаного і дистанційного навчання (Всеукраїнську школу онлайн), залучили до складання творчих розповідей (сторітелінг), розкрили складники успішної освіти під час війни та форми роботи зі здобувачами освіти. Слухачі висновкували, що універсального інструменту, який зміг би подолати усі освітні втрати не існує, і для роботи з кожним здобувачем освіти потрібно враховувати індивідуальні потреби та вікові особливості, а для цього необхідна ґрунтовна теоретична підготовка.

Потрібно працювати за таким алгоритмом: проблеми-пошук шляхів-успіх.

Дякуємо Аліні Оксанюк та Світлані Лівіцькій за практико-орієнтований захід для здобувачів К-ПНУ, адже тема «Успішні практики подолання освітніх втрат» – надзвичайно актуальна в наш час, час війни, наслідків пандемії Covid19.

Важливо пам’ятати, що надолуження освітніх втрат може зайняти час, тож важливо бути терплячими та надавати постійну підтримку учням.

Кафедра теорії та методик початкової освіти

Центр професійного розвитку педагогічних працівників
Кам’янець-Подільської міської ради

Про автора

Ніна Соколовська editor

провідний фахівець навчальної лабораторії обчислювальної техніки №11