3-4 квітня 2024 року відбулася Х Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми наступності дошкільної і початкової освіти».
Організаційні заходи забезпечували оргкомітет конференції та колектив науково-педагогічних працівників кафедри теорії та методик дошкільної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Співорганізаторами конференції були: Управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради, Інститут проблем виховання НАПН України, Гуманітарно-природничий університет імені Яна Длугоша (м. Ченстохова, Польща), Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Волинський національний університет імені Лесі Українки, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, Комратський державний університет (Республіка Молдова).
Із вітальним словом до учасників зустрічі звернулися доктор педагогічних наук, професор, декан педагогічного факультету К-ПНУ Віктор Лабунець та доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методик дошкільної освіти Леся Галаманжук.
До конференції долучилися понад 500 учасників – науковців та практиків із 7 країн світу, зокрема України, Польщі, Молдови, Чехії, Румунії, США, Китаю, які оприлюднили наукові доповіді й експертні висновки на пленарних та секційних засіданнях. Усі матеріали будуть включені до збірника наукових статей. Конференція проходила у змішаному форматі з використанням платформи Google Meet, а також транслювалася наживо у Facebook, що дозволило долучитися багатьом учасникам. Відеозапис пленарного засідання розміщено за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=LDkizheQogA
Дослідники та експерти наголосили на актуальності й важливості проведення наукових заходів із проблематики наступності дошкільної і початкової освіти. Виступи учасників дискусії стосувалися різних аспектів: психолого-педагогічний супровід освітньої діяльності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в умовах воєнного стану, реалізація принципу наступності дошкільної та початкової освіти в практиці роботи закладів освіти, дидактико-методичний аспект впровадження компетентнісного підходу в дошкільній та початковій освіті, наступність дошкільної і початкової освіти в умовах інклюзії, професійна підготовка фахівців дошкільної та початкової освіти. Окрема увага учасників конференції приділена питанню організації освітнього простору в умовах війни і повоєнного періоду.
Робота конференції розпочалася з виступу Aleksandra Siedlaczek-Szwed – doctor hab. prof. UJD, department of Pedagogy, Faculty of Social Sciences, Jan Dlugosz University in Czestochowa (Poland) з теми «Istota mutyzmu – logopedyczne podejście do zaburzeń lękowych».
Із питаннями забезпечення якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в умовах змішаного навчання ознайомила присутніх доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки Наталія Гавриш.
Актуальне питання педагогічного супроводу освітньої діяльності дітей дошкільного віку в умовах воєнного стану та забезпечення доступності та якості освіти розкрила доктор педагогічних наук, професор, завідувач лабораторії дошкільної освіти і виховання, керівник Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України Ольга Рейпольська.
Жваву дискусію викликав виклад власних досліджень з теми «Педагогіка індивідуальності як сучасна парадигма формування творчої особистості дитини дошкільного віку» доктора педагогічних наук, професора, завідувача кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки Олександра Семенова. Про використання цифрових технологій в освітньому процесі закладу дошкільної освіти повідомила доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методик початкової освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка Наталія Бахмат.
Особливості підготовки майбутніх вихователів ЗДО до формування дослідницької компетентності дошкільників розкрила кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, фахівець навчальної лабораторії «Центр освіти і піклування про дітей раннього та дошкільного віку» Надія Лазарович.
Після перерви конференція продовжила роботу в секціях.
Дякуємо всім учасникам за активну участь! Сподіваємось на подальшу співпрацю!
Кафедра теорії та методик дошкільної освіти
Про автора