Наукова школа “Інноваційні технології фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва”

Наукову школу засновано у 2005 році*

 Керівники:

 

доктор педагогічних наук,
професор,
Відмінник освіти України,
декан педагогічного факультету
Віктор Лабунець

кандидат педагогічних наук, професор, Відмінник освіти України, завідувач кафедри музичного мистецтва, володарка знаку Міністерства освіти і науки України «Софія Русова»
Майя Печенюк

Склад наукової школи

Олена Прядко, Галина Ватаманюк, Марина Ярова, Лариса Гавриленко, Жанна Карташова, Надія Лаврентьєва, Тарас Пухальський, Микола Хмелюк, Любов Мартинюк, Тетяна Совік.

 Напрями наукових досліджень учасників школи:

  • методологічні засади мистецької освіти;
  • наукові підходи до самореалізації майбутніх учителів музичного мистецтва у практичній діяльності;
  • національна основа мистецького навчання і виховання;
  • творче втілення у теорію та практику інноваційних ідей фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва;
  • методичні орієнтири інструментально-виконавської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі фахового навчання;
  • методичні орієнтири вокально-хорової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі фахового навчання.

Основні досягнення:

Учасниками наукової школи з часу її заснування опубліковано понад 500 праць, серед них монографії, статті фахових збірниках, навчальні посібники, репертуарні збірники, програми, методичні розробки.

 Монографії (одноосібні та участь у колективних монографіях):

  1. Мартинюк Л.В. Новітньо-креативні підходи до педагогічного процесу в початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах / «Освіта майбутнього: концепції, методи, підходи» : Професійна та фахова передвища освіта: передовий досвід та стратегічні виклики та завдання: монографія. Київ. 2019. С 295 — 307
  2. Мартинюк Л.В. Музично-виконавська діяльність як чинник формування образної сфери майбутніх учителів музичного мистецтва. Професійно-педагогічна підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва : колективна монографія / кол.,авт,;голов.ред. В. М.Лабунець, М.А.Печенюк. Кам’янець-Подільський : ПП Зволейко, 2020.- с.
  3. Карташова Ж. Ю.Методика фахової підготовки майбутніх учителів музики в процесі інтеграції музично-виконавських дисциплін / Професійно-педагогічна підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва. Кам’янець-Подільський: ПП Зволейко, 2020.
  4. ЛабунецьВ. М. Інноваційні засади інструментально-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва / Професійно-педагогічна підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва: колективна монографія. Кам’янець-Подільський: ПП Зволейко, 2020
  5. Печенюк М. А. Методичні засади навчання співу майбутніх учителів музичного мистецтва. Монографія // [гол. ред. Лабунець В.М.]. Кам’янець-Подільський: ПП В.Г. Зволейко, 2020.
  6. Пухальський Т.Д. Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі вивчення диригентсько-хорових дисциплін. // Професійно-педагогічна підготовкамайбутнього вчителя музичного мистецтва [монографія]. Кам’янець-Подільський : ПП Зволейко, 2020.
  1. Фахова підготовка вчителя музичного мистецтва: Теорія і практика формування вокально-хорових навичок : монографія / М.А. Печенюк, О.С. Аліксійчук, Т.В. Борисова, Л.М. Воєвідко та ін. ; за заг. ред. Печенюк М.А., – Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволей- ко Д.Г., 2017. – 148 с.
  2. Інструментальна підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва: теорія і практика: моногорафія. / Авт. кол.; за заг. ред. В.М. Лабунця. – Кам’янець-Подільський : редакційно-видавничий відділ Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, 2017. – 208 с.
  3. Прядко О.М.Вокальна підготовка вчителя музичного мистецтва : монографія / О.М.Прядко. – Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2016. – 192 с.

Навчальні, навчально-методичні посібники та електронний з грифом університету:

  1. Прядко О.М. Постановка голосу. Методика роботи з високими жіночими співацькими голосами : навчально-методичний посібник. / О.М.Прядко. – Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2019. – 148 с.
  2. Мартинюк Л.В. Співає дитячий хор «Любава». Випуск II.

 Публікації у закордонних наукових виданнях (ЖУРНАЛ):

  1. Совік Т.В. Musical and aesthetic training of primary school teachers as a necessary component of his professional competence : Virtus: Scientific Journal / Editor-in-Chief M.A. Zhurba – November # 9, 2016 .- 219 p.

Публікації у закордонних наукових виданнях (ЗБІРНИКИ):

  1. Карташова Ж.Ю. Професійна підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва у хоровому класі: наскрізна тематика. The 1st International scientific and practical conference – Modern science: problems and innovations (April 5-7, 2020) SSPG Publish, Stockholm, Sweden. 2020. P.427-433.
  2. Пухальський Т.Д.Діагностика та аналіз рівнів сформованості професійної компетентності майбутніх учителів засобами диригентсько-хорових дисциплін // Advances of science: Proceedings of artcles the internatonal scientfc conference. Czech Republic, Karlovy Vary – Ukraine, Kyiv, 28 September 2018 [Electronic resource] / Editors prof. L.N. Katjuhin, I.A. Salov, I.S. Danilova, N.S. Burina. – Czech Republic, Karlovy Vary: Skleněný Můstek – Ukraine, Kyiv: MCNIP, 2018. – p. 180-189
  3. Пухальський Т.Д.Pedagogical conditions of forming professional competence of the future music teachers by means of choral and conducting disciplines. International Collection of scientific proceedings «European Cooperation». Vol.11, No18.
  4. Прядко О.М. Психологічні аспекти формування музично-виконавських навичок майбутніх вчителів музичного мистецтва. International Scientific-Practical Conference Theoretical and applied researches in the field of pedagogy, psychology and social sciences : Conference Proceedings, December 28-29, 2016. Kielce : Holy Cross University, 2016. – С. 262-265.

 Публікації у фахових збірниках, журналах, що зареєстровані у міжнародних наукометричних базах (Scopus, Web of Science, Socrates-Impulse, Zentralblatt MATH, Index Copernicus):

  1. Карташова Ж.Ю.Формування виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва а ансамблевому класі. Педагогічна освіта: теорія і практика: зб. наук. праць. – Кам’янець-Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2019. – Вип. 26. Ч.2. – С. 90-95.
  2. Карташова Ж.Ю. (у спіавторстві) Аспекти організації самостійної роботи майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі вивчення інструментально-виконавських дисциплін. Педагогічна освіта: теорія і практика: зб. наук. праць. – Кам’янець-Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2019.– Вип. 27 Ч.3С. 191-197
  3. Карташова Ж.Ю. Поетапна методика фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі інтеграції інструментально-виконавських дисциплін // Педагогічна освіта: теорія і практика: зб. наук. праць. – Кам’янець-Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2018.– Вип. 25. Ч.2. – С. 40-48. (у співавт.).
  4. Карташова Ж.Ю. Діагностика фахової підготовки студентів мистецьких факультетів у процесі інтеграції інструментально-виконавських дисциплін // Педагогічна освіта: теорія і практика: зб. наук. праць. – Кам’янець-Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2018.– Вип. 25. Ч.2. – С. 29-36.
  5. Карташова Ж.Ю. Особливості методичної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі вивчення інструментально-виконавських дисциплін / Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наук. праць. – Кам’янець-Подільський : Видавець Зволейко Д.Г., 2017. – Вип. 22. – С. 49-56.
  6. Карташова Ж.Ю. Педагогічні технології здійснення інтеграції інструментально-виконавських дисциплін у процесі фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва/ Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наук. праць. – Кам’янець-Подільський : Видавець Зволейко Д.Г., 2017. – Вип. 23. – С. 49-56.
  7. ЛабунецьВ. М. Смислові константи етнопедагогічної культури майбутнього педагога-музиканта / Педагогічна освіта: теорія і практика : Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред.Лабунець В. М.]; Кам’янець-Подільський Ви.п. 26. 2019. – С. 112-116.
  8. ЛабунецьВ. М. Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до інноваційної діяльності Педагогічна освіта: теорія і практика : Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред.Лабунець В. М.]; Кам’янець-Подільський. Вип. 26. 2019. – С. 106-112.
  9. ЛабунецьВ. М. (у спіавторстві) Формування готовності майбутнього вчителя музичного мистецтва до інноваційної діяльності. Педагогічна освіта : теорія і практика : Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред.Лабунець В. М.]; Кам’янець-Подільський Вип. 27. 2019. – С. 201-208.
  10. Лабунець В. М.  “Methodological Aspects of Modernization of Professional Training of Future Music Teachers” has been accepted with content unaltered to publish with Utopía y Praxis Latinoamericana and will be published in special Issue (1). Thank you for your interest in our journal (2020). Thank you for working with Utopía y Praxis Latinoamericana. I believe that our collaboration will help to accelerate the global knowledge creation and sharing one step further. Warm regards, Editor Dr. Alvaro Marquez Utopía y Praxis Latinoamericana ISSN: 1315-5216 / ISSN-e: 2477-9555 Universidad del Zulia-Venezuela (Scopus).
  1. Печенюк М.А. Творча спадщина Т. Ганицького в літературних джерелах. Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]; Кам’янець-Подільський. Вип. 27 (2-2019). Ч.3. 2019. – С. 231-236.
  2. Прядко О.М. Вивчення творів світової вокальної класики як важливий елемент вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. – Вип. 26 (1-2019). – Ч.2. – Кам’янець-Подільський, 2019. – С.159-165.
  3. Прядко О.М. Виховання і розвиток уваги студентів музично-педагогічних спеціальностей вищих навчальних закладів у процесі їх фахової підготовки / Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. 2019.С.236-241.
  4. Прядко О.М. Принципи професійної вокальної підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва // Педагогічна освіта: теорія і практика: зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. – Вип. 24 (1-2018). – Ч. 2 – Кам’янець-Подільський, 2018. – С. 137-143.
  5. Пухальський Т.Д.Модель формування професійної компетентності майбутніх учителів музики засобами диригентсько-хорових дисциплін. Педагогічна освіта: теорія і практика. Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]. Кам’янець-Подільский, 2019. Вип. 27 (2-2019). С.241-247.Фахове видання; Index Copernicus.
  6. Лабунець В.М. Конструювання змісту інструментально-виконавської підготовки майбутніх учителів музики в умовах неперервної мистецької освіти // Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол.ред. Лабунець В.М.]. – Вип. 22 (1-2017). – Ч.2. – Кам’янець-Подільський, 2017.
  7. Лабунець В.М. Концептуальна модель інноваційної інструментально-виконавської підготовки майбутніх учителів музики // Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. – Вип. 21(2-2016). – Ч. 2. – Кам’янець-Подільський, 2016.
  8. Лабунець В.М. Карташова Ж.Ю.Особливості методичної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі вивчення інструментально-виконавських дисциплін // Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол.ред. Лабунець В.М.]. – Вип. 22 (1-2017). – Ч.2. – Кам’янець-Подільський, 2017. – С.49-56.
  9. Прядко О.М. Педагогічна спадщина Олександра Мишуги. // Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. – Вип. 21(2-2016). – Ч. 2.  – Кам’янець-Подільський, 2016. – С. 115-120.
  10. Прядко О.М. Специфіка формування вокально-технічних умінь та навичок майбутніх педагогів-музикантів у процесі їх фахової підготовки // Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. – Вип. 22 (1-2017). – Ч. 2  – Кам’янець-Подільський, 2017. – С. 88-94.

Публікації у фахових наукових виданнях України:

  1. Мартинюк Л.В. Специфіка фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до керівництва художньо-творчими колективами: Зб. Наук. праць «Педагогічна освіта: теорія і практика» Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка та Інституту педагогіки НАПН, 2020 р.
  2. Мартинюк Л.В. Вплив музичної інформації на особистість школяра в умова спеціалізованої мистецької освіти. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Передові освітні практики: Україна, Європа, Світ», Національна академія педагогічних наук України, науковий збірник, Київ, 2019.
  3. Прядко О.М. Виховання і розвиток уваги студентів музично-педагогічних спеціальностей закладів вищої освіти у процесі їх фахової підготовки / Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. 2019. – Вип. 27 (2-2019). – Кам’янець-Подільський, 2019. – С.236-241.
  4. Прядко О.М. Властивості уваги музиканта-виконавця / Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАУП України [гол. ред. Лабунець В.М]. 2020.
  5. Печенюк М.А. Творча спадщина Т. Ганицького в літературних джерелах. (Педагогічна освіта: теорія і практика. Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. ред. Лабунець В.М.]. Вип. 27 (2-2019). Ч.2. Кам’янець-Подільський, 2019. С. 231-235)
  6. Печенюк М.А. Творча спадщина Т. Ганицького в літературних джерелах. Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України [гол. Ред.. Лабунець В. М.]Вип. 27 (2-2019) Ч2. Кам’янець-Подільський, 2019. С. 96 – 105

 Перспективи розвитку:

  • поповнення наукової школи аспірантами;
  • захист кандидатських дисертацій аспірантів;
  • співпраця та укладання угод про співпрацю з вітчизняними і зарубіжними освітніми установами;
  • перспективи розвитку та ефективна реалізація наукових досліджень є необхідною умовою підвищення його конкурентоздатності у вітчизняному і міжнародному науково-освітньому просторі.

*Наукова школа «Проблеми естетичного виховання молоді засобами музики у школах різного типу навчання і вищих закладах освіти» заснована і зареєстрована у 2005 р. (Протоколи засідань університету за цей рік у міському архіві), керівник професор Майя Печенюк. З 2018 р. Наукову школу перейменовано на «Інноваційні технології фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтв», призначено два керівники.