Діяльність кафедри
Наукова діяльність кафедри педагогіки дошкільної, початкової, середньої і вищої освіти та управління навчальним закладом
Наукова тема, над якою працює кафедра – «Теоретико-методичне обгрунтування оптимізації навчально-виховного процесу студентської молоді в ВНЗ».
Дослідження присвячене проблемам Дослідження сутності інтерактивної освіти, форм, методів, технологій її реалізації.
Розробка теоретико-практичних основ використання інтерактивних технологій організації навчальної діяльності студентів під час викладання дисциплін педагогічного циклу.
Мета наукової роботи кафедри Цілісно й комплексно розкрити сутність та основні особливості оптимізації навчально-виховного процесу студентської молоді у вищому навчальному закладі;проаналізувати й обґрунтувати їх можливі варіанти розвитку та визначити перспективи потенційного застосування.
Завдання дослідження: Обґрунтувати теоретичні засади, розробити моделі підготовки студентської молоді до навчальної діяльності
Практичні результати. Досліджено сутність і особливості професійної діяльності викладача ВНЗ, загальні теоретичні підходи та особливості діяльності, педагогічної культури викладача ВНЗ.
Розроблено теоретико-практичні основи використання педагогічної техніки та особливостей її прояву в діяльності викладача ВНЗ
Видання викладачами кафедри наукової продукції :
Монографії
- Федорчук В.В. Проектна діяльність, її типи та особливості організації // Концептуальні засади мистецької педагогіки у вищій школі: колективна монографія / за заг. ред. Т.В.Мартинюк, Н.В.Ігнатенко. – Мелітополь: Видавництво МДПУ ім. Б.Хмельницького, 2014. – С. 49-64. (у співавторстві).
- Франчук Т.Й Модель «Выпускник» в системе профессионального образования Монографія LAP Lambert Academic Publishing (014-06-12 ) OmniScriptum GmbH & Co. KGHeinrich-Böcking-Str. 6-8, 66121, Saarbrücken, Germany.- 105с.(5 др. арк.)
Підручники і посібники
- Кучинська І.О. Історико-виховні особливості розвитку ідей громадянськості в Україні (друга половина ХІХ-30-ті рр. ХХ століття): навчальний посібник / І.О.Кучинська Кам’янець -Подільський: Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2014. – 196 с.
- Федорчук В.В. Педагогічні технології в початковій школі : навчально-методичний посібник / автор-упорядник В.В.Федорчук. – Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2014. – 268 с.
- Ковальчук Г.П.Менеджмент в галузі фізичної культури : Навчальний посібник. – Г.П. Ковальчук. – Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня «Рута», 2014. – 228 с. (13, 25 ум.др.арк.)
- Гурський В.А. Основи науково-дослідної діяльності студентів соціально-педагогічних спеціальностей. Навчальний посібник. – Кам’янець-Подільський: Медобори-2006, 2014. – 136 с.
- Гурський В.А. Основи науково-дослідної діяльності студентів соціально-педагогічних спеціальностей. Навчальний посібник. – Кам’янець-Подільський: Медобори-2006, 2014. – 136 с.
- Гурський В.А. Науково-дослідна діяльність в галузі освіти: навчально-методичний посібник / А.І.Босенко, Вержиховська О.М., О.В.Гаврилов, В.А.Гурський; за ред. П.Д.Плахтія. – Камянець-Подільський: ПП «Медобори-2006». 2014. – 160 с.
- Кучинська І.О. Громадянське виховання в Україні : минулий досвід та сучасні потреби : навчальний посібник / І. О. Кучинська. – Кам’янець-Подільський : видавець ПП Зволейко Д. Г., 2015. – 112 с.
- Ковальчук Г.П., Присакар В.В. Педагогіка фізичної культури: Навчальний посібник / Г.П. Ковальчук, В.В.Присакар. – Видання 2-е, доповнене і перероблене. – Кам’янець-Подільський : Медобори-2006, 2015. – 390 с.
- Гурський В.А., Присакар В.В. Педагогіка: загальні основи педагогіки, теорія освіти і навчання. У двох книгах.Кн.1 Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – Видання 3-е, доопрацювань і доповнене. – Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори-2006», 2015. – 150 с.
- Гурський В.А., Присакар В.В. Педагогіка: теорія виховання, управління навчально-виховним процесом. У 2 кн. Кн..2. Навчальний посібник. Видання 2-е, доповнене і перероблене. – Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори-2006», 2015. – 220 с.
- Гурський В.А. Осново науково-дослідної діяльності студентів соціально-педагогічних спеціальностей. Навчальний посібник [електронний ресурс] – Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015. -136 с.
- Лебідь І.Ю. Історія педагогіки. Змістовий модуль: Початкова школа і педагогіка України в роки національно-демократичної революції (1917-1920 рр.). Навчально-методичний посібник / автор-упорядник І.Ю. Лебідь. – Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня «Рута», 2015. – 136 с.
- Лебідь І.Ю. Ґендерна педагогіка. Навчально-методичний посібник / автор-упорядник І.Ю. Лебідь. – Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня «Рута», 2015. – 130 с.
Організація науково-дослідної роботи студентів
Студенти, починаючи з першого курсу, залучаються до наукової діяльності при роботі над дослідницькими завданнями зростаючого рівня складності в межах навчальних дисциплін. Поступово дослідження стають більш значущими й змістовними. Здійснюється системна робота з єдиної проблеми впродовж усього навчання, що виражається в підготовці курсових, дипломних, магістерських проектів, участі в роботі наукових лабораторій і проблемних груп та ін.
Дослідницькою та творчо-науковою роботою на кафедрі охоплені 65 студентів різних факультетів, які працюють у проблемних групах (11 проблемних груп), а також над курсовими роботами студентів та дипломними роботами магістрантів.
На кафедрі наявні журнали обліку роботи проблемних груп.
Основні напрями та форми роботи з обдарованою студентською молоддю:
- залучення обдарованої молоді до науково-дослідницької, експериментальної, творчої діяльності (робота в проблемних групах, участь у науково-практичних конференціях різного рівня);
- організація і участь в засіданнях круглого столу;
- керування кваліфікаційними роботами студентів;
- підготовка студентів до участі у конкурсах студентських наукових робіт районного, обласного, республіканського рівнів (проведення університетського етапу, індивідуальні консультації, обговорення цих на засіданнях кафедр та засіданні вченої ради факультету);
- публікації матеріалів наукових досліджень студентів (в університетському та факультетському збірниках наукових праць та виданнях за матеріалами конференцій різного рівня);
Науково-методичні зв’язки кафедри
Науково-педагогічні працівники активно співпрацюють з:
- кафедрою педагогіки Хмельницької гуманітарної академії;
- кафедрою філософії освіти Київського центрального інституту післядипломної освіти.
- угода про співпрацю між кафедрою педагогіки Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка та:
- кафедрою педагогіки Горлівського державного педагогічного інституту іноземних мов на 2010-2015 роки;
- відділом теорії та історії педагогічної майстерності інституту педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України на 2015-2020 рр.)
- Інститутом проблем виховання НАПН України на 2013-2018 р.р
- ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України (на 2015-2020 рр.)